« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tijekom ožujka su polaznici Građanskog odgoja, učenici petih, šestih i osmih razreda naše Škole, sudjelovali na Festivalu rodne ravnopravnosti ROAR u organizaciji Sveučilišta u Rijeci pogledavši predstavu “Boje odgoja”, dok je grupa osmašica zajedno s učenicima OŠ Gornja Vežica bila dio fokus grupe u projektu Zdrave veze.
U sklopu festivala rodne ravnopravnosti Sveučilišta u Rijeci, koji temu rodne ravnopravnosti i jednakosti promiče kroz film, predstavu i dijalog u zajednici, 16. ožujka je u HKD na Sušaku prikazana predstava teatra Tirena “Boje odgoja”.
Predstavu su pogledali učenici polaznici Građanskog odgoja naše Škole u pratnji učiteljica Irene Ritterman i Paule Trinajstić Ivančić. Preporučena od Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, ova predstava na duhovit, zanimljiv i tinejdžerima prilagođen način tematizira rodne uloge i rodnu ravnopravnost te problematizira štetne stereotipe koji se vežu za muški i ženski rod. Zašto su ženski 'paketi' roza, a muški plave boje, kako je uopće došlo do toga da su boje postale rodne odrednice i što se dogodi kad Plava i Rozi jednog dana odluče da im je svega dosta i pokušaju dati otkaz polazišna su pitanja o kojima na umjetnički zabavan način progovara ova predstava.
Druga je aktivnost Građanskog odgoja u mjesecu ožujku bila usmjerena isključivo učenicima osmih razreda. Naime, SOS Rijeka - centar za nenasilje i ljudska prava, u sklopu projekta Zdrave veze na kojemu je partner i Grad Rijeka, provodi fokusne grupe s učenicima osmih razreda osnovnih škola. Istraživanjem se želi dobiti uvid o stavovima učenika_ca osnovnih i srednjih škola prema uvođenju cjelovite seksualne edukacije u škole na području Primorsko-goranske, Sisačko-moslavačke i Varaždinske županije te identificirati oblike podrške koji bi im bili potrebni u njenoj implementaciji. U fokus grupu su se znatiželjno uključile i učenice 8.c i 8.d razreda naše Škole, a prema reakcijama možemo zaključiti da im je međusobno dijeljenje iskustava i mišljenja bilo izrazito zanimljivo i poučno.
Paula Trinajstić Ivančić