« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Od 19. do 25. travnja 2021. diljem Hrvatske obilježavan je Tjedan medijske pismenosti. Odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, medije, udruge i drugi društveni dionici pozvani su još prije mjesec dana da se uključe u ovogodišnje 4. Dane medijske pismenostii da organiziraju predavanja, radionice, okrugle stolove, filmske projekcije i druge aktivnosti s ciljem promicanja medijske pismenosti – uživo, uz poštivanje epidemioloških mjera ili putem interneta.
Tema i način na koji se njome planiraju baviti bila je slobodna, a za realizaciju sati medijske pismenosti ili radionica u dječjim vrtićima, osnovnim ili srednjim školama, kao i u knjižnicama i udrugama, na portalu https://www.medijskapismenost.hr/ ponuđeni su razni obrazovni materijali za razvoj medijske pismenosti.
A što je uopće medijska pismenost i zašto je ona danas toliko važna? Na spomenutom portalu navedeno je kako je „...medijska pismenost jedna od ključnih kompetencija za život i rad u digitalnome medijatiziranom svijetu koji se konstantno ubrzano razvija i mijenja te za aktivno građanstvo i sudjelovanje u društvenim, ekonomskim, kulturnim i demokratskim procesima... Zbog toga je važno građane osnažiti vještinama i znanjem koje će im pomoći da razumiju kako mediji rade, da znaju provjeriti točnost informacija, te da znaju koristiti, kreirati i dijeliti medijske sadržaje i informacije... Posebice je važno vještinama medijske pismenosti učiti djecu i mlade, jer je to i najbolji način zaštite od potencijalno štetnih medijskih sadržaja, dezinformacija i propagande...“
Imajući u vidu netom nevedeno, 22. travnja u našoj su školi održana dva nastavna sata medijske pismenosti za drugaše. Na temelju Slikovnice o medijima, preuzete upravo s portala https://www.medijskapismenost.hr/, učenici su uz pomoć i vodstvo školske knjižničarke, razgovarali i komentirali što su to mediji, koje vrste medija poznaju, kojima se svakodnevno služe, koje su njihove prednosti, a koje mane i zašto je od presudne važnosti imati mjeru u korištenju svega navedenog.
Tjedan poslije o medijima i važnosti medijske pismenosti s knjižničarkom i njihovim razrednim učiteljicama porazgovarali su učenici trećih i četvrtih razreda. Temelj njihovog sata bila je videolekcija koju je knjižničarka dobila nakon uspostavljanja komunikacije sa Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu iz Zagreba, a putem iste učenici su saznali nešto više o društvenim mrežama, videoigrama, općenito o komunikaciji putem interneta, cyberbullyingu te cjelokupno predavanje zaokružili savjetima za mudro i pristojno komuniciranje i ponašanje u virtualnom svijetu.
Za razliku od nižih razreda, učenici predmetne nastave ovu su temu morali odrađivati online te im je ovim povodom poslana prigodna prezentacija o društvenim mrežama, s ugrađenom poveznicom na anketu o korištenju društvenih mreža koju je bilo obavezno ispuniti.
Ako želite, anketu slobodno možete ispuniti i vi, samo kliknite ovdje.
Prezentaciju i anketu je pripremila i izradila knjižničarka, a putem njihovih virtualnih učionica poslala im ju je učiteljica informatike, Leona Lempl.
Rezultate ankete pogledajte ovdje.
Više o medijskoj pismenosti, svim vezanim sadržajima i obrazovnim materijalima te spomenutom portalu saznajte na poveznici https://www.medijskapismenost.hr/o-nama/ i u drugim modulima koji se ondje nude.
Nensi Čargonja Košuta, šk. knjižničarka