« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ŠKOLSKA GODINA 2013./2014.
Valentinovo napunilo knjižnicu tragačima za citatima i ljubavnim pismima
Dan zaljubljenih smo ove godine proslavili kroz 3 projekta. Prvi, nazvan "Tragom ljubavi" započeo je već tri dana prije Valentinova jer je toliko vremena trebalo da grupa knjižničarki odredi koji će biti tragovi ljubavi - ljubavni citati i pjesme poznatih autora. Ispisivale su ih u srdašca, koja su tek na samo Valentinovo osvanula na hodnicima. Ostali učenici škole s nestrpljenjem su čekali svaki novi školski odmor jer su znali da će novi tragovi osvanuti na vratima učionica, te da će imati još prilika da pronađu tko je napisao navedeni citat "njuškajući" poput detektiva po knjigama u knjižnici i internetu. Pobjednici - oni koji su prvi otkrili pojedini zadatak dobili su poklon paketić koji im je pripremila školska knjižničarka Anja Lebarić - bombone i naljepnicu tetovažu.
Učenički dojmovi:
„ Meni je dan 14. veljače u školi bio odličan. Srca koja su bila polijepljena po školi imala su citate nekih ljubavnih pjesama. Potraga za citatima bila je zabavna. Za nagradu tko je prvi pronašao dobio je poklončić (bombone). Ovaj dan nikad neću zaboraviti. Voljela bih da se ovo ponovi i slijedeće godine!“ Dorotea Gračić. 6.b
„Danas je Valentinovo. U školi je organizirana potraga za poznatim citatima iz poznatih knjiga. Učenici naše škole vrlo su se lijepo zabavili u potrazi, jer za svaki točan odgovor dobili su nagrade. Djeca su se zabavila, a i meni je bilo jako zabavno. Svi smo se zabavilii lijepo proveli. Voljela bih da ovu potragu organiziramo i iduću godinu.“ Ivona Mrakovčić, 6.b
Drugi projekt koji smo pripremili je bila "Kutija tajnovitih pisama". Ljubavna pisma učenici su pisali anonimno svojoj simpatiji, a kako su sva bila lijepa i posebna, bez obzira jesu li duga, kratka, u obliku pjesme ili pisma, tužna ili vesela, zaista je bilo teško odabrati koje pismo ćemo objaviti. Naposlijetku smo se odlučili za ova:
„Svaka je ljubav lijepa i bitna, ali samo se bez jedne ljubavi ne može živjeti… One majčinske!“
„Moja tajna simpatija,
lijepa poput cvjetića,
snažna poput čekića.
Voli plaže pješčane,
za odbojku stvorene.
Dugu kosu pušta
i u njoj gušta.
Voli pravit torte
poput čoko bombe.
I bilo bi lijepo
da ona postoji.“
"Svaki dan mislim na tebe. Imaš lijepe smeđe oči i lijepu kosu. Želim ti dati svoje srce. Ti si prekrasna cura."
Treći projekt bio je namijenjen samo učenicima osmih razreda, koji su u sklopu hrvatskog jezika pogledali filmsku adaptaciju poznate Shakespearove ljubavne priče "Romeo i Julija" i time prigodno obilježili dan zaljubljenih.
Anja Lebarić, školska knjižničarka
Obilježavanje Tjedna dječje knjige
Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se svake godine 23. travnja. Možda se pitate zašto je baš taj dan odabran kao Svjetski dan knjige? Upravo na taj dan, ali ne iste godine, umrli su poznati književnici Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. Na isti datum obilježava se i Svjetska noć knjige, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj.
Dan ranije, 22 travnja obilježava se Dan hrvatske knjige, simbolično odabran na dan kada je Marko Marulić dovršio Juditu (1501.godine), a u subotu, 26.travnja, Svjetski je dan intelektualnog vlasništva.
Ova brojna događanja i obljetnice okupila su se u Tjedan dječje knjige koji obilježava Gradska knjižnica Rijeka od 21.-27. travnja i koja nudi bogat program u koji se možete uključiti. Programe možete detaljnije pogledati klikom na poveznicu: http://gkr.hr/Magazin/Najave/Krece-Tjedan-dobre-djecje-knjige-u-sarenom-odjelcu i : http://gkr.hr/Vodic-za-korisnike/Lokacije/Djecji-odjel-Stribor .
Promicanje čitanja i ljubavi prema knjizi, misija je knjižničara tijekom cijele godine, pa tako u našoj školi redovito održavamo Kvizove za poticanje čitanja u našoj školskoj knjižnici. Ove godine igrali smo se, natjecali, veselili i pokazali izvrsno znanje u kvizovima: „Duh u močvari“, „Vlak u snijegu“, „Šuma Striborova“, „Regoč“, „Pinokio“, „Bajke braće Grimm“, i „Družba Pere Kvržice“, koji su uvijek s veseljem dočekani te ćemo i nastaviti s ovom tradicijom i ubuduće.
Prisjetili smo se i važnosti autorskih prava povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava, te Svjetskog dana intelektualnog vlasništva, te smo izložili plakat koji smo radili u sklopu knjižničnog odgoja i obrazovanja u sedmim razredima o tome što znači pojam autorsko pravo, kako pravilno citirati i značenje pojma plagijat.
Knjižnica naše škole je malena i nema dovoljan fond knjiga te smo brižno čuvali i popravljali knjige koje imamo, lijepili im stranice i spašavali ih poput malenih liječnika za knjige.
Izrađivali smo straničnike (bookmarks) i naposlijetku, izložili smo novopridošle, donirane knjige i slikovnice (zahvaljujemo učenici Larisi Stilin na donaciji) i pozivamo sve učenike da doniraju svoje stare slikovnice ili lektirne naslove koji im više nisu potrebni školskoj knjižnici, kako bi i druga djeca imala mogućnost čitanja što više zanimljivih knjiga i slikovnica.
Anja Lebarić, školska knjižničarka
Natjecanje u čitanju naglas
„Natjecanje u čitanju naglas“ se u našoj se zemlji provodi u okviru Europske godine čitanja naglas „Čitajmo naglas, čitajmo zajedno“. Akcija je zamišljena kao natjecanje za učenike osnovnih škola, a njen cilj je poticanje čitanja i čitanja naglas, razvoj čitalačkih navika, popularizacija knjige te poticanje pozitivnog natjecateljskog duha.
Natjecatelji su bili podijeljeni u dvije grupe: od 3. do 5. razreda prva grupa i 6. do 8. razreda druga grupa. Sudjelovali su učenici brojnih riječkih osnovnih škola, a našu školu predstavljali su Roko Mrđa (5.d razred) i Emma Pajtl (6.a razred).
Roko je čitao ulomak iz knjige „Veliki zavodnik“, Emma ulomak iz „Sretnog kraljevića“. Pripremali smo se tjednima prije natjecanja, te smo 23.10. zajedno posjetili Dječji odjel Stribor Gradske knjižnice Rijeka, gdje se održavalo natjecanje.
Stručno povjerenstvo je na kraju dalo informaciju svakom pojedinom djetetu i svima zajedno (mentorima i djeci) smjernice za ubuduće, što je bila dodatna korisnost ovog jutra glasnog čitanja
Iako nisu osvojili prva mjesta, Emma i Roko dobili su izvrsne kritike od stručnog žirija, te smo vrlo ponosni na njih!
Organizatori natjecanja na nacionalnoj razini su Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva i Narodna knjižnica i čitaonica Vlado Gotovac Sisak, a na našoj, lokalnoj – zajedno to čine Gradska knjižnica Rijeka i riječke osnovne škole.
Naposlijetku, što uopće znači čitati dobro? Prije svega: čitati s razumijevanjem – biti „unutra“, osjećati tekst. Samo ako razumijemo tekst, možemo čitati izražajno – naglasiti prave dijelove, zastati na pravim mjestima, podići i pritajiti glas prema potrebi, ubrzati, usporiti baš tamo gdje zahtijeva sadržaj. Čitati jasno i razgovijetno, inače nas nitko neće razumjeti.
Pripremala učenike za natjecanje : Anja Lebarić, knjižničarka
Mjesec hrvatske knjige - događanja u knjižnici
Dragi učenici, u tijeku je Mjesec hrvatske knjige, koji inače traje od 15.10 -15.11. i u tom periodu smo imali brojna zanimljiva događanja u školskoj knjižnici, a imat ćemo ih još!
1. Upoznavanje s knjižnicom, čitanje lektire , kviz i izrada straničnika (bookmarksa) s nižim razredima
2. Natjecanje u čitanju naglas 23.10. u Gradskoj knjižnici Rijeka – dječji odjel Stribor – Učenici Roko Mrđa (5. d) i Emma Pajtl (6.a)
3. Gostovanje književnika Jadranka Bitenca u školskoj knjižnici, povodom Međunarodnog dana školskih knjižnica. Jadranko Bitenc vam je zasigurno poznat po interesantnoj knjizi Twist na bazenu, lektiri za 6. razred.
4. Gostovanje književnice Tatjane Udović u školskoj knjižnici. Tatjana Udović autorica je Mucka Bucka i brojnih drugih bajki za djecu, te je njeno gostovanje namijenjeno nižim razredima. Krajem prošle godine pojedini učenici sudjelovali su u natječaju za zbirku dječjih radova o Mucku Bucku, te su neki od njih i uvršteni u zbirku koja je trenutno u tisku.
5. Upoznavanje s časopisom „Ulične svjetiljke“ i beskućnicima s grupom novinarki.
7. Gostovanje Kazališta Mala scena s predstavom "Pale sam na svijetu" za 1. razrede
Događanja će biti još, pa pratite web stranicu škole ili se raspitajte u knjižnici.
Pripremila: Anja Lebarić, knjižničarka
Draga djeco, dobro došli u novu školsku godinu!
Očekuje nas mnoštvo obljetnica, kvizova, plakata, a za sve ćemo vas obavijestiti na internet stranicama naše škole.
Grupa knjižničara i grupa novinara ove godine su pod vodstvom nove knjižničarke (na zamjeni) - Anje Lebarić. Već smo krenuli s radom pa smo obilježili Hrvatski olimpijski dan, Dan pismenosti i Dan Europske baštine.
Dan europske baštine
Dan europske baštine, 23. rujna, obilježili smo izradom plakata o hrvatskoj kulturnoj baštini, jer je ulaskom u Europsku uniju hrvatska baština svojim bogatstvom dala veliki doprinos europskoj baštini.
Kako bismo izradile plakat, prvo smo pretraživale internet i preuzele slike, te ih printale. Na plakatu se nalazi zanimljiv tekst i razne slike. Usput nam je pomogla prezentacija koju smo pogledali o europskoj i hrvatskoj baštini. Čitali smo što je na listi zaštićene hrvatske baštine i saznale da se kulturna baština dijeli na materijalnu (npr. Dioklecijanova palača u Splitu) i nematerijalnu ( npr. godišnji pokladni ophod zvončara na području Kastva). Materijalna se dijeli na pokretnu i nepokretnu. Plakat su napravile grupe knjižničarki i novinarki, a bit će izložen u holu škole, pa u školskoj knjižnici naše škole.
Vijest pripremile: učenice Iva Jurčević (7.a) i Viktorija Filipović (7.a) i knjižničarka Anja Lebarić
ŠKOLSKA GODINA 2010./2011.
Cjelokupni rad školske knjižnice Mladi knjižničari predstavili su na Projektnome danu škole, a što se sve događalo u školskoj godini 2010./2011., možete pogledati kliknete li OVDJE!
* * * * *
KAKO SMO OBILJEŽILI MJESEC HRVATSKE KNJIGE...
ŠKOLSKA GODINA 2009./2010.
PREDSTAVLJANJE PROJEKTA O ANTI MODRUŠANU NA PROJEKTNOME DANU, 31. SVIBNJA 2010. GODINE
Mlade knjižničarke, učenice 7. c razreda, predstavile su projekt o Anti Modrušanu na Projektnome danu škole održanome 31. svibnja 2010. godine učenicima škole, roditeljima te ostalim uzvanicima te kroz javni nastup doživjele afirmaciju svoga rada i dobile pozitivnu povratnu informaciju od javnosti, što jest i krajni cilj svakoga projekta.
* * * * *
PROJEKT U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI – ANTE MODRUŠAN
Projekt o Anti Modrušanu započeo je iz želje i potrebe da doznamo nešto više (zapravo, bilo što, jer smo o njemu jako malo znali) o čovjeku po kojem naša ulica nosi ime. Malo po malo materijali su se gomilali, a mi smo otkrivali jedan potpuno novi svijet. Budući da u školi nismo imali dovoljno informacija, dali smo se u potragu. I dobro da jesmo, jer, stvorila su se neka nova poznanstva i obnovila stara. A i naučili smo nešto novo.
Ovo su naši izvori informacija, koji su nam puno, puno pomogli:
Podatke o Anti Modrušanu pronašli smo I u Antologiji čakavske poezije te u Istarskoj enciklopediji online.
Ciljevi i zadaci našeg projekta bili su:
- doznati i naučiti nešto novo o Anti Modrušanu;
- naučiti pronaći, vrednovati, odabrati i prezentirati informacije iz različitih izvora znanja u knjižnici i izvan nje;
- potaknuti učenike na samostalni istraživački rad, timsko učenje i suradnički odnos, te
- razvijati naviku čitanja, probuditi ljubav prema zavičajnoj književnosti i širem zavičaju.
Dakle, projekt je trajao čitavo polugodište tijekom kojega su Mladi knjižničari tražili, sakupljali, selektirali, slagali i prezentirali informacije i izvore znanja. Projekt će Mladi knjižničari prezentirati putem plakata i PowerPoint prezentacije na Projektnome danu škole.
Projekt nastavljamo i sljedeće školske godine u obliku terenske nastave u Istru u Mjesecu hrvatske knjige kada ćemo krenuti stopama Ante Modrušana…
* * * * *
RADIONICA KNJIŽNIČARSKOG DRUŠTVA RIJEKA U OŠ SRDOČI
U petak, 14. svibnja u informatičkoj učionici Osnovne škole Srdoči održana je, u organizaciji Knjižničarskog društva Rijeka, radionica za knjižničare Primorsko-goranske županije pod nazivom Izrada digitalnih materijala u knjižnici pod vodstvom Ane Sudarević, profesorice i dipl. knjižničarke iz Osnovne škole Dubovac iz Karlovca.
Knjižničarsko društvo Rijeka odlučilo se za ovu radionicu zato što je digitalizacija građe česta tema u području knjižničarstva i informacijskih znanosti, ali i iz razloga što je digitalizacija proces koji se sve više provodi u knjižnicama. Kako je proces digitalizacije češći u sveučilišnim i narodnim knjižnicama, iako nije stran ni školskim knjižnicama, svrha je bila školske knjižničare još više potaknuti i uključiti u digitalne procese, koji se, kada govorimo o budućnosti knjižnica, sve češće spominju u tom kontekstu kao neizostavni i sastavni dio rada svakog knjižničara te postojanja i djelovanja svake knjižnice.
Prednost je građe u digitalnom obliku ta što se vrlo lako može oblikovati u zanimljive i moderne digitalne publikacije koje mogu poslužiti u različite svrhe: poticanje čitanja, informiranje korisnika o knjižnici, prezentiranje i/ili arhiviranje (učeničkih) radova, razvoj informatičke pismenosti, itd. Također, ovakva se publikacija može pohraniti na različitim medijima.
Polaznici radionice naučili su kako pripremiti materijale za digitalnu publikaciju te kako prilagoditi „dynamic-page-flip-v2“ aplikaciju.
Cilj radionice bio je naučiti samostalno oblikovati digitalnu publikaciju od zadanih predložaka s efektom „listanja stranica“ te naučeno znanje kasnije primijeniti u svakodnevnom radu, a prema ocjenama polaznika radionice putem evaluacijskih listića, taj cilj u potpunosti je i ostvaren.
Tekst pripremila: H. Barić Karajković knjižničarka Osnovne škole Srdoči i članica Upravnog odbora Knjižničarskog društva Rijeka
* * * * *
PRODUŽENI BORAVAK U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
U petak, 16. travnja, učenici 1. c i 1. d razreda koji pohađaju produženi boravak, u pratnji svoje učiteljice Petre Vraneković, posjetili su školsku knjižnicu.
Nakon uvodnoga razgovora, školska knjižničarka H. Karajković učenicima je pročitala nekoliko odabranih bajki, nakon čega su najhrabriji od njih, Roko i Lara iz 1. d razreda, i sami pročitali ostalim učenicima Malu sirenu i Robina Hooda. Također, upoznali smo se s Rumpelstinskinom i Čovječuljkom od paprenjaka, a ponovili smo i znanje o bajci kao književnoj vrsti, bajkovitim i nestvranim likovima, naučili razlikovati bajku od priče, a na kraju čitanja izvukli smo i pouku da je važnije imati u glavi nego u nogama!
Na kraju druženja učenici su dobili zadatak da sa svojom učiteljicom iz produženoga boravka Petrom Vraneković nacrtaju lik ili događaj iz prčitanih bajki koji ih se najviše dojmio. Budući da je druženje proteklo u ugodnoj i poticajnoj atmosferi, složili smo se da će biti još mnogo susreta u knjižnici...
* * * * *
KVIZ PINOCCHIO U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Učenici 2. d razreda u školskoj knjižnici sudjelovali su sa svojom učiteljicom T. Pučić u kvizu Pinocchio, koji je za njih osmislila i održala školska knjižničarka. Kroz igru i zabavu naučili smo mnogo novih i zanimljivih stvari!!
* * * * *
KVIZ POŠTARSKA BAJKA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Učenici 2. c i 2. d razreda sa svojim učiteljicama J. Cvetkovskom i T. Pučić posjetili su školsku knjižnicu kako bi sudjelovali u kvizu koji je za njih pripremila školska knjižničarka H. Karajković.
Kako svaka lektira ne bi bila ista i predvidiva, svoje znanje o pročitanome lektirnome djelu Poštarska bajka, učenici su prezentirali kroz kviz koji je koncipiran tako da učenici podijeljeni u grupe izvlače pitanja, dogovore se sa svojom grupom te na izvučeno pitanje odgovore. Grupa s najviše točno odgovorenih pitanja je, naravno, pobjednik. Cilj kviza je ponoviti i prezentirati znanje o Poštarskoj bajci te bajci općenito, kroz krupni rad razvijati samopouzdanje, kolegijalnost i osjećaj pripadnosti, razvijati natjecateljski duh, stjecati naviku posjeta knjižnici te poticati učenike na daljnja čitanja i razvijati ljubav prema čitanju. Po završetku kviza učenici su ocijenili svoje suigrače, a podijeljene su i nagrade.
Budući da se učenicima ovakav način rada vrlo svidio, dogovorili smo se da ćemo i sljedeću lektiru obraditi na drugačiji način.
* * * * *
NASTAVA U KNJIŽNICI - 7. C RAZRED
Dana 4. prosinca 2009. godine školsku knjižnicu posjetili su učenici 7.c razrednog odjela sa svojom profesoricom hrvatskog jezika Brankom Pečaver s ciljem da doznaju nešto više o knjižničnoj građi te on-line katalozima.
Prije svega, ponovili su što sve jedna knjižnica sadrži i što se i kako u knjižnici može koristit. Svi su pozorno slušali školsku knjižničarku i bilježili gradivo u svoje bilježnice. Naučili su kako brže stići do potrebne lektire, rječnika, enciklopedija i druge građe u knjižnici koja im je potrebna. Također su naučili da se knjižnična građa dijeli na knjižnu i neknjižnu, a na policama je posložena pomoću UDK – Univerzalne decimalne klasifikacije. Neke knjige se ne mogu posuditi. npr. enciklopedije, atlasi, riječnici i sl., što se jednom riječju naziva referentna zbirka.
Pozorno su slušali o načinima na kojima se može posuditi knjiga diljem svijeta, a posebno su ih se dojmile digitalne knjižnice i elektroničke knjige. Naučili su da se u knjižnici ne posuđuju samo knjige već i CD – i, DVD – i i ostala građa. Učenici se u našoj knjižnici također mogu poslužiti računalima i internetom. Tako nam je knjižničarka pokazala kako doći do web stranica Gradske knjižnice Rijeka, Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu i Sveučilišne knjižnice u Rijeci, čije smo on line kataloge pretraživali pomoću autora, naslova, predmeta i sl.
Na kraju druženja, neki učenici su posudili knjige za lektiru, a neki po slobodnom izboru. Sat u knjižnici vrlo im se svidio pa odlučili da će češće posjećivati knjižnicu, kada budu imali slobodnog vremena i kada budu htjeli nešto više saznati o bilo čemu što ih zanima.
tekst napisale učenice 7. c. razreda Andrea Jovičić i Jasmina Mujakić
* * * * *
MJESEC HRVATSKE KNJIGE
ČUDNOVATE ZGODE ŠEGRTA HLAPIĆA - KVIZ S UČENICIMA 3. RAZREDA
I ove školske godine u našoj školi u Mjesecu hrvatske knjige kjižničarka škole započela je održavanje kvizova s učenicima 3. razreda koji su, sudjelujući u kvizu, na zabavan i drugačiji način pokazali svoje znanje o pročitanome djelu.
Nakon što su pročitali lektiru Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić Mažuranić, učenici su se sa svojim učiteljicama pripremili za kviz u trajanju od jednog školskog sata koji je održala knjižničarka škole s 3. a, 3. b i 3. c razredom. Podijeljeni u grupe, učenici su pokazali brzinu i znanje o temi, prikupljajući bombone za svaki točan odgovor. Grupa s najviše prikupljenih bombona, ujedno je bila i pobjednik kviza. Po završetku kviza učenici su isti ocijenili izvrsnim te izrazili želju za još sličnih susreta i kvizova.
U tijeku je i izrada likovnih radova motiviranih Čudnovatim zgodama šegrta Hlapića kojima ćemo ukrasiti hol škole.
* * * * *