« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Autorski projekt školske knjižnice „Božić po starinski“, osmišljen i realiziran u suradnji sa srdočkom udrugom „Mavrica“, ove je godine održan u petak, 14. prosinca - četvrtu godinu zaredom.
O tradicionalnim običajima pripreme za božićne blagdane u našemu najužem zavičaju, tradicionalnim jelima tog vremena te načinu ukrašavanja kuće i božićnog drvca ove su godine imali prilike slušati te okusno isprobati učenici 2.a i 2.b, kao i učenici svih 3. razreda u pratnji svojih učiteljica, a na kreativnoj radionici sudjelovali su učenici 2. a razreda sa svojom vjeroučiteljicom Margaretom Jagatić Gavran.
Za uvodno predavanje o tradicijskim pripremama za Božić, slavlju toga blagdana, obilježavanju svih dana božićnog tjedna te ostalog vremena do početka karnevalskih dana u siječnju, bila je ponovno zadužena gđa Nada Paladin, inače predsjednica udruge „Mavrica“.
Ovogodišnji novitet bilo je i gostovanje našeg bivšeg učenika, perspektivnog mladog čakavskog pjesnika Antonija Babića, koji je predavanje gđe Paladin zaokružio umjetničkim izričajem pročitavši učenicima svoje pjesme „Žlica krajica“ i „Božić“.
Nezaobilazan dio starinskog Božića u knjižnici svake je godine i prepun stol tradicionalnih kolača i drugih starinskih slastica poput orahnjače, savijače od rogača, smokvenjaka, štrudle/pite od jabuka i ulenjaka (fritula) te oraha, jabuka i suhih smokava koji su ponovno priredile i donijele vrijedne ruke članica Udruge, gđe Paladin i Zvjezdane Kunštek.
Doprinos gđe Kunštek svake je godine nezamjenjiv i u kreativnom dijelu našeg druženja kada učenici sami izrađuju tradicijske ukrase za drvce - tradicionalnu smreku tj. šmriku, kojima ju potom i okite. Tako je bilo i ovaj put.
Kao i svake godine dosada, „Božić po starinski“ još jednom je potvrdio definiciju knjižnice kao komunikacijskog, informacijskog i kulturnog središta škole tj. mjesta susreta i suradnje s lokalnim udrugama i zajednicom u kojoj škola djeluje.
Protekao je u divnom raspoloženju i ugodnom druženju svih (cca 150) sudionika, a svi nazočni izašli su iz knjižnice bogatiji za popriličan broj novih informacija, odnosno, novo – starih uspomena kojih su se prisjetili iz svog djetinjstva; zbog čega ćemo s ovim projektom nastojati nastaviti i ubuduće.
Nensi Čargonja Košuta, školska knjižničarka