« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U protekla dva tjedna i ove je godine, treći put zaredom, proveden tzv. „Čitateljski maraton“, u kojem su ove godine sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda; čitajući kratke priče iz zbiraka „Sijač sreće“ i „Ja magarac“.
Riječ je o jednoj u nizu autorskih aktivnosti naše školske knjižnice planirane u školskom kurikulumu, a s osnovnim ciljem „snimanja“ aktualnog stanja te poboljšanja čitalačke vještine učenika nižih razreda. S obzirom da se tradicionalno planira i realizira u završnoj fazi Mjeseca hrvatske knjige, uz samo uvježbavanje interpretativnog čitanja, vodi se računa i o tome da se odaberu naslovi hrvatskih autora kako bi učenici ujedno naučilii nešto više o njima (prema osnovnim crticama iz bilješke o autorima) te o njihovu stilu pisanja, najznačajnijim djelima itd.
Ove smo se godine „družili“ s Božidarom Prosenjakom i Zvonimirom Balogom te pri čitanju obraćali pozornost na glasnoću, razgovijetnost, intonaciju glasa (ovisno o interpunkciji), brzinu i sve ostale važne parametre čitanja naglas pred publikom. Učenici – slušatelji aktivno su komentirali svakog pojedinog čitatelja te ga na osnovu danih komentara vrednovali, a učiteljice su ocjene potom upisale u e-imenik (kao čitanje nepoznatog teksta).
Gotovo svi uključeni razredni odjeli u ovogodišnjem „Maratonu“ čitali su u dva navrata, tj. po dva školska sata, a po završetku su izrazili isključivo pozitivna mišljenja i komentare te želju da se s ovom aktivnošću nastavi i u narednim godinama.
Nensi Čargonja Košuta, šk. knjižničarka