« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„Stvarajmo e-kreativno“ državni je natječaj za školske knjižnice osmišljen s osnovnim ciljem populariziranja i upotrebe web alata kod oblikovanja prezentacija projekata, izrade stripa, audiovizualnih slikovnica ili interaktivnih priča. Idejni začetnici i glavni organizatori su kolege knjižničari iz HUŠK-a (Hrvatske udruge školskih knjižničara) Osječko – baranjske i Vukovarsko – srijemske županije, a natječaj je ove godine uspješno proveden po 3. put zaredom.
Izuzetno smo ponosni što možemo reći da je naša škola uključena te da svojim radovima na natječaju sudjeluje od prve godine provođenja. Prve smo godine participirali autorskim digitalnim stripom, prošle godine poslali smo digitalnu čakavsku slikovnicu „Božićna ČArolija“ (koja je u kategoriji kreativne prezentacije projekta osvojila 1. mjesto u državi), a ove smo se godine prijavili u kategoriji interaktivne priče, poslavši interaktivnu šetnju virtualnim muzejem (izrađenu pomoću web alata E-maze) pod naslovom „Peto godišnje doba u Rijeci“ te, prema glasovima publike, osvojili 2. mjesto.
Valja istaknuti da je originalan tekst napisan na čakavskom narječju (sjevernog Hrvatskog primorja) te da čitatelj sam može odabrati želi li, osim hrvatskog standardnog jezika čitati na talijanskom ili engleskom jeziku.
Ideja za ovu tematiku javila se spontano, s obzirom da se 2018. godine u Rijeci obilježavala jubilarna 35. godišnjica organizirane karnevalske povorke te nam se činilo prikladnim same učenike, ali i širi auditorij, upoznati malo bolje s osnovnim značajkama karnevalskog vremena (u Rijeci i Hrvatskom primorju), specifičnim tradicijskim običajima vezanim za to vrijeme, različitim vrstama zvončara kojima ovaj kraj obiluje te nezaobilaznim simbolom Rijeke – Morčićem (tj. s njegovom poviješću i današnjim značenjem).
S obzirom da je projekt od samoga početka bio poprilično zahtjevan i obiman, u konačnici je angažirao popriličan broj učenika, ali i kolega učitelja koji su svojim radom, znanjem i mentorstvom iznjedrili konačan rezultat. Kao autore izvrsnih i brojnih crteža koji su u potpunosti pratili tekst (knjižničarke Nensi Čargonja Košuta) valja istaknuti učenike 4.b razreda (poimence navedene na posljednjem slajdu) te njihovu učiteljicu Gordanu Vukić. Učenici 3.b i 4.c razreda pod mentorstvom učiteljice Informatike Josipe Andrušić izradili su interaktivne puzzle i QR – kodove, također ugrađene na kraju „slikovnice“, a za interaktivni kviz zaslužni su učenici 4.b razreda te vjeroučiteljica Margareta Jagatić Gavran. Sam dizajn virtualne šetnje, odnosno, slaganje cjelokupnoga materijala u alatu E-maze pod mentorstvom Josipe Andrušić odradili su učenici 4.c razreda, a prethodnu digitalizaciju crteža te njihovu obradu (pod mentorstvom informatičarke Leone Lempl), učenici 4.b razreda.
Za prijevode teksta na engleski i talijanski jezik bile su zadužene predmetne kolegice Antonija Šverko i Koraljka Šarkanji.
Za sve one koje su navedeni podatci zaintrigirali, preporučamo slijedeću poveznicu na kojoj „Peto godišnje doba“, sa svim dodatnim interaktivnim sadržajima, mogu pogledati (i isprobati) u cijelosti: https://www.emaze.com/@AOLLOTWRI/gallery
Ovim se putem još jednom od srca zahvaljujemo svim uključenima na njihovu trudu i entuzijazmu te se nadamo da smo ispunili svoje ciljeve s početka ovoga teksta.
S veseljem iščekujemo 4. natječaj na koji ćemo se zasigurno ponovo prijaviti.
Nensi Čargonja Košuta, šk. knjižničarka