« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kultura škole
U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje u Vodicama je od 11. do 13. ožujka održan stručni skup za ravnatelje osnovnih škola. Na skupu je sudjelovalo gotovo sedamsto ravnatelja iz osnovnih škola Republike Hrvatske što dokazuje velik interes i želju ravnatelja da stječu kompetencije nužne za obavljanje posla kojim se bave.
Skup je otvorio Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, koji je naglasilo da su ravnatelji osobe s kojima sve počinje i završava u školskom sustavu te da bez stručnog usavršavanja ne samo ravnatelja nego i svih ostalih prosvjetnih djelatnika ni najbolje strategije neće biti kvalitetno provedene.
Ankica Nježić, pomoćnica ministra znanosti, obrazovanja i sporta, istaknula je da su ravnatelji tijekom svog školovanja, a i tijekom rada imali prilike spoznati što je to kultura škole te da kultura škole ovisi o izravno samim ravnateljima.
Uspjeh i kultura škole utječu na promjene u obrazovnom sustavu i taj utjecaj je uzajaman, a na kulturu škole utječu svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa, svi zaposlenici škole, kao i brojni čimbenici školskog okruženja.Ankica Nježić spomenula i neke promjene koje je pokrenulo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, ponajprije uvođenje međupredmetnih kurikuluma građanskog i zdravstvenog odgoja koji su u eksperimentalnoj provedbi, imenovano je Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje, a pokrenuta je i izrada Strategije razvoja obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Ministarstvo priprema i pokreće neke aktivnosti koje od njega traže i škole i roditelji i to zaustavljanje nasilja u školama, osnažiti učitelje i nastavnike za što kvalitetniji rad. Moramo izgrađivati školu čija će kultura biti prepoznatljiva u lokalnoj zajednici, školu u kojoj učitelji, učenici i roditelji zajednički rade na dobrobiti učenika i njegovoj uspješnosti, školu u kojoj će se poticati kvalitetna komunikacija između svih čimbenika odgojno-obrazovnog procesa, školu koja učeniku pruža osjećaj zadovoljstva i prihvaćenosti, školu u kojoj je svaki učenik uspješan i zadovoljan, u kojoj vlada mir i harmonija, a ne strah od nasilja - zaključila je Ankica Nježić.
Ravnatelji su imali priliku poslušati brojna plenarna predavanja. O vrš-njačkom nasilju u školama govorila je Sena Puhovski, o kulturi škole dr. se. Vladimir Jurić, o kulturi komunikacije Mirela Španjol Marković, o strategiji razvoja obrazovanja i znanosti dr. se. Neven Budak, o kulturi škole i građanskom odgoju Nevenka Lončarić Jelačić, o specifičnostima škola i popisima o poduzimanju mjera zaštite prava učenika i radnika škole Zdenka Čukelj, o sigurnosti učenika u online okruženju Rena-ta Ivanković, a o primjeni propisa u sustavu osnovnog školstva Olivera Marinković.
Nešto više možete pročitati na sljedećem linku: