« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U srijedu, 4. svibnja, učiteljice Hrvatskoga jezika Antonija Strika i Irena Ritterman pripremile su dvosatno predavanje za osmaše u sklopu kojeg su naučili o važnosti kritičkoga vrednovanja medijskih poruka budući da one uvelike utječu na oblikovanje stavova djece i mladih, o lažnim vijestima i načinima kako ih provjeriti, o dezinformacijama i prikrivenom oglašavanju, osobito o klikolovkama.
Nakon što su još jednom ponovili temeljna novinarska načela, poticajan im je bio film Bitcoin boy o kojemu su raspravljali, a dokazuje kako je lako proširiti lažnu vijest internetom i drugim medijima. Uz radionički dio, prikazani su i njihovi videoradovi o influencerima što ih je potaknulo na razmišljanje trebaju li nam influenceri pa su učenici, podijeljeni u skupine, prosuđivali o toj temi.
Uloga medija u današnjem vremenu iznimno je velika, stoga ne čudi da se mediji nazivaju dadiljama 21. stoljeća budući da zauzimaju 3. mjesto kada je u pitanju socijalizacija. Zabrinjava podatak da gotovo 70% djece gleda TV bez nadzora, a 75% njih služi se tabletom bez nadzora.
Sve informacije o suvremenim medijskim izazovima dobivene su u sklopu Profilove edukacije Škola medijske pismenosti u kojoj su sudjelovali vrsni predavači do. dr. sc. Lana Ciboci Perša, prof. dr. sc. Danijel Labaš i izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj. Također, za vrijedne primjere zaslužan je portal medijskapismenost.hr.
Smatramo da su ovakva predavanja, naravno uz sadržaje u sklopu Kulture i medija, korisna učenicima kako bi mogli vrednovati medije i njihove poruka. Vjerujemo da su naši osmaši u tome uspješni i spremni za srednjoškolske izazove.
Valja napomenuti da se škola Srdoči već godinama uključuje u Dane medijske pismenosti.
Antonija Strika i Irena Ritterman, uč. HJ