preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Srdoči" Rijeka

Login
Mali novinari

Raspored informacija

    

    

 

Prehrana učenika

DOKUMENTI ŠKOLE

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Dabar 2017.

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2012.

Ukupno: 966196
Ovaj mjesec: 4896
Ovaj tjedan: 1276
Danas: 65
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan ružičastih majica i Dan komplimenata u PB-u
Autor: Nensi Čargonja Košuta, 11. 3. 2024.

Učenici produženog boravka raznim su aktivnostima u srijedu 28. veljače obilježili Dan ružičastih majica, a 1. ožujka Dan komplimenata.


Učenici 2. c i 3. c razreda obilježili su Svjetski dan komplimenata radionicom koju su započeli objašnjavajući pojam komplimenta. Nakon pojašnjenja  učiteljica ih je potaknula da razmisle kada su i od koga dobili posljednji kompliment, kada su ga i kome udijelili te kako zapravo komplimenti djeluju na druge i na nas same. Završili su razgovor zaključkom da svi vole čuti lijepe riječi, ali da ih je i važno izreći drugima. Kako bi potaknula učenike na dijeljenje komplimenata učiteljica je s učenicima odigrala igru „Kod tebe mi se sviđa“. Učenici su morali pružiti ruke jedni drugima te izreći kompliment osobi do sebe.

Kroz navedenu igru pripremili su se za sljedeći zadatak u kojem su napisali jedan kompliment za svakog učenika. Na kraju su čitali komplimente koje su dobili od svojih kolega te su se ugodno iznenadili kada su pročitali vrline koje su drugi prepoznali u njima.

Učeničke radove stavili smo na plakat kako bi se uvijek mogli prisjetiti koliko su vrijedni i koliko dobrih stvari u njima vide njihovi prijatelji iz produženog boravka.

Radionica je završena rečenicom „Darujte komplimente jedni drugima, ne koštaju ništa, a izmamit će uvijek osmijeh i sreću“. Time je ispunjena i svrha obilježavanja ovog dana: stvoriti najpozitivniji dan u godini.

Osim toga, naučili smo da treba češće dijeliti komplimente, odnosno lijepim riječima iskazivati zahvalnost, pohvaliti nekoga i nastojati mu uljepšati dan. 

Kako je protekla cijela radionica možete pogledati ovdje

***

U sklopu eTwinning projekta “Pink shirt day 2024.” učenici 2. b i 2. d razreda naučili su zašto su ružičaste majice simbol borbe protiv nasilja, što je nasilje, koje su vrste nasilja te kako prepoznati žrtvu nasilja i nasilnika. Kroz nekoliko problemskih situacija raspravljali su što bi oni učinili i kako bi riješili problem.

Razgovarali su i o sukobima koji su sastavni dio života. Važno je na koji način ćemo riješiti sukob jer on može imati pozitivne i negativne posljedice. Pozitivne ako ga nastojimo riješiti razgovorom i dogovorom ili negativne ako sukob preraste u nasilje. Na nama je da odaberemo nenasilno rješavanje sukoba.

O sukobima smo raspravili kroz aktivnost crtanja u paru jednom olovkom i promatranjem ilustracije sukoba dva magarca. U aktivnosti crtanja u paru jedan učenik iz para imao je zadatak nacrtati stablo, a drugi kuću. Učenici međusobno nisu znali što je čiji zadatak. Držeći zajedno jednu olovku morali su nacrtati zadano bez razgovora. Na fotografijama možete vidjeti koliko su uspješni bili. Zatim su promatrali svoje crteže i razgovarali o tome što se dogodilo; zašto su neki uspjeli nacrtati zadano, a zašto su neki bili neuspješni. Osmislili su i svoje majice s porukom za Dan ružičastih majica te ukrasili razredni pano.

Povodom Dana komplimenata učenici su slušali i interpretirali pjesmu Riječi našeg poznatog pjesnika Mladena Kušeca.

Razgovarali su kakve riječi mogu biti, kakve su to nazubljene i oštre riječi, gdje su ih čuli i zašto ih izgovaramo. Nakon interpretacije pjesme uslijedila je  aktivnost Škrinja nepoželjnih riječi. Učenici su na papiriće pisali riječi koje im je netko rekao ili su oni nekome rekli, a zbog njih su se osjećali tužno i povrijeđeno. Riječi su zaključali u škrinju uz obećanje da će se truditi da iz nje više ne pobjegnu. Škrinju su ukrasili kako bi nepoželjnim riječima bilo lijepo da ne požele pobjeći iz nje.

Nakon nekog vremena ponovno su zavirili u škrinju kako bi se uvjerili da nepoželjne riječi nisu pobjegle. Na veliko iznenađenje učenika riječi su se pretvorile u komplimente. Nepoželjne riječi su se u ukrašenoj škrinji osjećale lijepo i sigurno i više nisu imale potrebu povrijeđivati druge.

Cijelu prezentaciju i aktivnosti možete pogledati ovdje

Učenici 3. d i 3. b razreda također su Dan ružičastih majica obilježili  različitim aktivnostima u produženom boravku. Vođeni fotografijama i edukativnim videozapisima s učiteljicom su razgovorali o nasilju (kako ga prepoznati, što obuhvaća nasilje i tko sve može biti nasilnik) te načinu postupanja u slučaju nasilja. Na temelju izmišljenih situacija kritički su procjenjivali ponašanja likova te načine kako bi se opisano nasilje moglo riješiti. Posebna pažnja posvećena je nasilju putem interneta  koje se često previdi kao jedan njegov oblik.

Pogledali su i razgovarali o kratkom animiranom filmu "Lou" s porukom zaustavljanja nasilja. Učenici su radionice završili izradom ružičastih majica s porukama koje su ukrasile njihovu učionicu.

Učenici prvih razreda obilježili su Dan ružičastih majica gledanjem Disney filma "Lou". Kratki animirani film dijeli šestominutnu animiranu priču o nasilniku koji krade igračke. Nakon dijeljena dojmova o pogledanom, razgovarali smo o kretivnim načinima nenasilnog rješavanja sukoba. Istaknuli smo kako su upravo naše sličnosti i naše razlike ono što nas čini jedinstvenim te naučili pojam tolerancija. Slijedilo je potpisivanje Ugovora protiv nasilja i zajedničko uređenje školskog panoa.

Učiteljice PB-a

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju