« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tijekom mjeseca studenog učenici produženog boravka su na različite načine obilježili dva važna datuma - Svjetski dan ljubaznosti i Međunarodni dan tolerancije.
Učenici 1. a i dio učenica 2. a razreda su s učiteljicom Anom Iveljom razgovarali o ljubaznosti. Svojim crtežima su ilustrirali situacije kada je netko prema njima bio ljubazan.
Učenici 1. b i 1. d razreda učiteljice Andreje Troha svoju su ljubaznost pokazali u igri „Bingo ljubaznosti“. Na svom bingo listiću morali su označiti razne načine iskazivanja ljubaznosti i tolerancije koje su izvršili. Učenik koji je dobio "bingo" bio je nagrađen vrećicom bombona te se osvrnuo na tjedan govorenja o ljubaznosti i odlučio podijeliti bombone s prijateljima iz razreda. Također, odrađena je aktivnost „Oblak ljubaznosti“ u kojoj su učenici trebali napisati pet dobrih osobina te ih dodijeliti drugim učenicima iz razreda koji su ih potom zalijepili na svoj oblačić.
Učenici 2. a i 2. d razreda imali su zadatak iz papira izrezati oblik srca te napisati jednu riječ kojom bi oni opisali toleranciju. U razgovoru s učiteljicom Petrom Lukežić naglasili su da je tolerancija važna te da im pomaže da razviju pozitivne odnose s vršnjacima, priprema ih za život u društvu koje je sve raznovrsnije te smanjuje predrasude i diskriminaciju.
Svjetski dan ljubaznosti učenici 2. c i 2. b razreda učiteljice Ivane Cindrić obilježili su gledajući kratki film „Be kind to other“. Također, uz čitanje slikovnice „Elmer“ autora Davida McKeeja popratili su Međunarodni dan tolerancije te uz prigodan likovni zadatak razvijali empatiju i toleranciju prema drugima i drugačijem.
Učenike 3. a i 3. c razreda učiteljice Bernarde Sučić je uoči Svjetskog dana ljubaznosti na razrednom panou dočekao zadatak. Svaki učenik je u omotnici sa svojim imenom pronašao karticu s činom ljubaznosti koji je trebao u tajnosti ispuniti tijekom dana. Na Svjetski dan ljubaznosti učenici su podijelili s drugima svoja iskustva u ispunjavanju zadatka, a zatim potaknuti rezultatima, zajedno odlučili da će svaki dan u nadolazećem tjednu ispuniti karticu s novim zadatkom. Razgovor o ljubaznosti nastavili su s učiteljicom slušajući kratku prezentaciju o tom važnom datumu i iznoseći vlastite definicije ljubaznosti, a priveli ga kraju gledanjem kratkog filma „A Joy story: Joy and Heron“.
Drugi važan datum, Međunarodni dan tolerancije, obilježen je nezaobilaznim čitanjem slikovnica. Prema riječima učenika prva slikovnica naslova "Plavi grad, žuti grad" autorice Ljerke Rebrović i ilustratorice Ivane Pipal poučila ih je o ljepoti različitosti te da svađe oko toga nikada nisu vrijedne. Druga slikovnica, "Boje mojega doma", nastala pod autorstvom Roditelja u akciji - Roda predstavila im je perspektivu djevojčice Zeinab iz Sirije koja je svoj novi dom morala pronaći u Republici Hrvatskoj. Iz slikovnice su kao najvrjednije izdvojili postupke koje oni mogu učiniti kako bi uljepšali i olakšali nekome život u novome domu te važnost poštivanja običaja, jezika i načina življenja pripadnika drugih naroda. Tijekom interpretacije rado su podijelili i vlastita iskustva u sličnim situacijama.
Potaknuti slikovnicama i njihovom interpretacijom učenici 3. a i 3. c razreda su pisali činkvine te tako pjesmom od svega pet stihova prikazali pojam tolerancija i sve što podrazumijeva.
Čitanjem te postavljanjem pjesama i kartica ljubaznosti na na školski pano završili su obilježavanje ovih važnih datuma uz isticanje da ljubazni i tolerantni moramo biti svaki dan, a ne samo ta dva dana u godini.