preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Srdoči" Rijeka

Login
Mali novinari

Raspored informacija

    

    

 

 

Tražilica
Prehrana učenika

DOKUMENTI ŠKOLE

Kalendar
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Dabar 2017.

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2012.

Ukupno: 741387
Ovaj mjesec: 3665
Ovaj tjedan: 771
Danas: 84
Obavijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Podrška djeci za vrijeme zdravstvene krize
Autor: Nensi Čargonja Košuta, 15. 4. 2020.

Poštovani  roditelji,

u vrijeme globalne krize i pandemije prouzrokovane korona virusom (COVID-19) suočavamo se sa situacijom koja je za sve nas nova, nepoznata i donosi brojne izazove. Našim učenicima se promijenilo puno toga: škola od kuće i online nastava, ograničenje kretanja i izlazaka, zabrana fizičkog druženja s vršnjacima i prijateljima, nemogućnost odlaska u posjete djedu i baki, rodbini, nemogućnost uživanja u slobodnim aktivnostima i trenizima.

Kod djece se mogu javiti različiti osjećaji vezani za novonastale okolnosti: od straha, tuge, ljutnje do tjeskobe i zabrinutosti.  Kod neke djece se neće javiti nikakve značajnije promjene (ili će se javiti naknadno) dok se kod neke može javiti pretjerana zabrinutosti za vlastito zdravlje i zdravlje bližnjih, razdražljivost, svadljivost, nemotiviranost za rad i ispunjenje školskih i kućanskih obaveza, gubitak apetita, nesanica ili pretjerana pospanost, negativne misli i sl. Sve navedeno je uobičajeno i normalno, te postoji izreka da je u kriznim stanjima „svaka nenormalna reakcija na nenormalnu situaciju – normalna“.


Reakcije se mogu razlikovati ovisno o dobi djeteta, karakteristikama osobnosti, razvijenim mehanizmima suočavanja s stresom kao i s obzirom na stupanj podrške koju dijete ima u obitelji.

O roditeljskim reakcijama i načinu nošenja sa stresom uvelike ovisi način na koji će djeca doživjeti ovu situaciju i kako će se s njom nositi. Ako je roditelj pretjerano zabrinut i anksiozan, veća je vjerojatnost da će biti i dijete. Djeca su posebno osjetljiva na neverbalne znakove stresa, a ono što im govorimo može dodatno smanjiti ili pojačati njihovu zabrinutost. Djeca se u svojoj obitelji moraju osjećati sigurno i zaštićeno. Roditelj je model i u održavanju higijene te slušanju preporuka Stožera: ako se roditelj pridržava uputa i djeca će se u većoj mjeri ponašati na takav način.

Roditelji se danas suočavaju s raznim problemima i teškoćama. Briga za vlastito zdravlje i zdravlje svoje obitelji, gubitak posla ili nesigurnost vezana za posao, neizvjesnost, kronične bolesti, briga za vlastite roditelje starije životne dobi, briga za školsko postignuće i pomoć djeci u organizaciji i učenju, samo su neki od izazova.

Nije se dobro pred djecom pretvarati da se ništa ne događa ili ne mijenja, naprotiv, potrebno je iskreno razgovarati o situaciji i osjećajima, a ne ih prikrivati ili umanjivati. Djeci je potrebno svojim primjerom pokazati kako se uspješno nositi s novim okolnostima, hrabro, optimistično i strpljivo, te im naglasiti da će i ova situacija proći i da će uskoro sve biti kao prije.

Neki od savjeta koji mogu pomoći kako bi se dijete lakše nosilo sa situacijom:

  1. Iskreno razgovarati s djetetom i objasniti situaciju na način prikladan dobi djeteta, slušati dijete i odgovoriti na njegova pitanja, pri tome nikako ne zastrašivati, ali i ne skrivati informacije od djeteta jer lako mogu zaključiti da je situacija još gora nego što uistinu jest.
  2. Ne izlagati dijete stalno informacijama o virusu (mediji, TV). Slušati samo provjerene infomacije Stožera i informiranje ograničiti na dva puta dnevno.
  3. Objasniti djetetu što može napraviti kako bi zaštitilo sebe i druge, naglasiti važnost održavanje higijene, pranja ruku, zdrave pehrane, dovoljno sna i socijalnog distanciranja.
  4. Pomoći djetetu u stvaranju dnevne rutine, koja umiruje i daje osjećaj predvidljivosti, pomoći u strukturiranju dana i rješavanju zadataka (osiguravanje mirnog kutka za učenje, pomoć u organizaciji oko učenja i sl.)
  5. Zadržati nadzor nad gledanjem TV programa, korištenjem interneta i društvenih mreža koliko god je to moguće, kako bi se izbjeglo izlaganje djeteta uzemirujućim sadržajima i netočnim informacijama.
  6. Slobodno vrijeme iskoristiti za zajedničke aktivnosti, društvene igre, razgovor, slušanje glazbe, čitanje i vježbanje.
  7. Fizička aktivnost, pogotovo kod manje djece, je izrazito važna - u stanu organizirati zajedničko vježbanje kroz igru, natjecanje, napraviti zabavan poligon djetetu i sl.

 

Djeca uvijek, a posebice u vremenima krize, zahtijevaju puno pažnje, podrške, topline i ljubavi. Većina djece će se bez problema prilagoditi novonastalim uvjetima, dok će nekoj trebati više vremena pa možda i podrška stručne osobe (psihologa, pedagoga ili drugih stručnjaka). Ako primjetite da je vaše dijete duže vremena zabrinuto i jako uznemireno te da mu je potreban razgovor, slobodno nam se obratite na mail ossrdoci@gmail.com, s naznakom „za stručnu službu škole“.

 

„Budite nježni, strpljivi i suosjećajni prema sebi i djetetu u ovom razdoblju. Pokazujte prihvaćanje, pružajte djetetu toplinu i razumijevanje. Sve to treba i vama, to nisu samo riječi, to se zove podrška – dan po dan.“ (B. Profaca)

 

Na sljedećim poveznicama možete potražiti korisne članke o tome kako s djecom razgovarati o korona virusu te kako osmisliti zajedničko slobodno vrijeme da bi lakše prebrodili ovo razdoblje.

Detaljnije o tome kako pružiti podršku djeci u vrijeme zdravstvene krize možete pročitati u sljedećem članku.

Upute o tome kako s djecom razgovarati o korona virusu možete pročitati ovdje i ovdje.

Zanimljiva igra s zajedničkim aktivnostima za djecu i roditelje - 55 ideja za obiteljske aktivnosti koje povezuju i grade psihološku otpornost pod naslovom: “Kartice za kišne dane (i socijalno distanciranje)” iz Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba biti će najzanimljivija djeci od 7 do 11 godina , ali mogu je igrati i svi ostali koji se žele nasmijati i kreativno ispuniti vrijeme.  

Ideje za igre za djecu u slobodno vrijeme potražite ovdje, a za kraj vam još preporučamo i slikovnicu „Što da radim kad se bojim“ za djecu nižeg uzrasta koju također možete preuzeti na poveznici u nastavku: https://www.flipsnack.com/F98AFA58B7A/to-da-radim-kad-se-bojim.html

 S poštovanjem,

                                                                              Stručna služba škole





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju