2014-02-21 09:20:51

Suradnja s Domom za odgoj djece i mladeži

Produženi stručni postupak je poseban oblik preventivnog rada s djecom osnovnoškolske dobi koja manifestiraju poremećaje u ponašanju i njihovom primarnom sredinom. Tretman djeluje u okviru prostora osnovne škole, što prije svega, omogućuje pravodobno interveniranje u svakom pojedinom slučaju. Dijete nije potrebno izdvajati iz njegova socijalnog okruženja, već mu je osigurana svakodnevna, direktna stručna pomoć u prevladavanju prisutnih teškoća. U suradnja Doma za odgoj djece i mladeži u Rijeci kao nositelja tretmana i Osnovne Škole Srdoči kao korisnika započela je u rujnu 2010.godine. Do danas tretman je prošlo preko 30 djece. Uključenost u grupu traje do ispunjenja ciljeva samog tretmana, oko 2 školske godine. Od ukupnog broja korisnika tretmana izdvaja se izvjestan broj učenika koji zbog objektivnih ili subjektivnih okolnosti sporije napreduju pa je u takvim slučajevima neophodno pružanje pomoći i podrške i dulje od dvije godine.

Osnovni cilj tretmana  je pružanje pravodobne, direktne i kontinuirane pomoći  korisniku u spoznavanju i izgrađivanju pozitivne slike o sebi, razvijanju samostalnosti i odgovornosti za postizanje boljih obrazovnih postignuća, te usvajanju pravilnih tehnika učenja socijalnih vještina koje omogućuju djetetu lakšu prilagodbu različitim socijalnim ulogama i udovoljenju raznorodnim zahtjevima socijalne sredine, uspješnu integraciju u grupi vršnjaka, te poučavanje kreativnim sadržajima provođenja slobodnog vremena.

Do rujna 2012. godine u školi Srdoči djelovala je jedna odgojna grupa do 10 djece, kada se škola renovirala stvorili su se uvjeti za dvije odgojne skupine. Danas u školi djeluju dvije odgojne skupine ukupnog broja od 20 djece za koje brinu dva odgajatelja.

Na zadnjem sastanku Stručnog tima 21.siječnja 2014.godine na kojem su bili prisutni djelatnici Centra za socijalu skrb, predstavnik Stručnog tima škole, voditeljica tretmana Produženog stručnog postupka i odgajatelji prezentiran je rad odjela i iznesena odgojno obrazovna situacija svakog pojedinog korisnika tretmana. Odlučeno je da je za otpust jedna djevojčica koja je na tretmanu dugi niz godina te je time stvoren uvjet za upis novog korisnika. Psihologinja škole Srdoči je napravila trijažu te je u tijeku upis nove djevojčice čime je tretman iznova popunjen.

 

Koordinator, Nataša Buzarinov, mag.psihologije

 


Osnovna škola "Srdoči" Rijeka