2020-05-27 12:28:15

Svjetski dan pisma 2020.

Svakoga 11. svibnja obilježava se Svjetski dan pisanja pisama, a cilj mu je skrenuti nam pozornost na važnost i prisnost komunikacije kroz rukom napisano pismo koje s razvojem elektroničkog dopisivanja postaje pomalo zaboravljeno.

Ovaj zanimljivi dan također je jedan od važnih datuma školskoga kurikuluma povodom kojega se za učenike, uglavnom u suradnji sa školskom knjižnicom, organiziraju razne prikladne radionice pisanja pisama ili, primjerice, uvod u filateliju i pravila ovog zanimljivog hobija temeljenog na sustavnom skupljanju i proučavanju poštanskih maraka iz svih dijelova svijeta i iz svih razdoblja otkad iste postoje.

Ovogodišnji Svjetski dan pisanja pisama u OŠ "Srdoči" obilježen je poprilično drukčije od nekih prijašnjih, ali nipošto manje aktivno i zanimljivo.

Učenicima nižih razreda putem njihovih virtualnih učionica poslana je prezentacija iz koje su mogli saznati nešto više o važnosti i simbolici rukom pisanih pisama kroz povijest, tko je zaslužan za obilježavanje ovoga dana te otkad se on i zašto obilježava, a  predočen im je i pravilan model koncipiranja (prvenstveno privatnog) pisma.

Kao kreativan zadatak dobili su sastaviti svoje vlastito kratko pismo upućeno nekome od svojih ukućana ili prijatelja.

Učenici u predmetnoj nastavi ove su godine, uz prigodnu prezentaciju izrađenu u Adobe Sparku, imali priliku saznati osnovne stvari o filateliji, povijesnom razvoju i važnosti poštanskih maraka te razne druge zanimljivosti vezane za ovaj zanimljivi hobi u nestajanju.

Njihov zadatak bio je projektnog tipa: po odgledanoj prezentaciji mogli su napraviti sintezu predočenog im materijala i/ili provesti dodatno samostalno istraživanje o navedenoj temi te usvojeno/istraženo prezentirati autorskim digitalnim posterom i/ili autorskom digitalnom poštanskom markicom izrađenom u digitalnom alatu Canva.

Učenici su prethodno dobili uputu kako se valja registrirati te su se u slučaju bilo kakve poteškoće mogli, putem digitalne platforme Edmodo, obratiti knjižničarki, učiteljici Informatike L. Lempl ili predmetnim učiteljicama Hrvatskog jezika s kojima je ova međupredmetna suradnja osmišljena i provedena.

Neke od najuspješnijih radova, od ukupno pristiglih 200-tinjak, pogledajte u priloženoj fotogaleriji, a cjelokupnu završnu prezentaciju projekta potražite ovdje.

    

 

                    

   

       

Nensi Čargonja Košuta, knjižničarka


Osnovna škola "Srdoči" Rijeka